loading
01 Čec

Dlouhodobý časosběr na Letišti Praha

Od začátku července jsme na Letišti Václava Havla Praha začali realizovat časosběr dlouho připravované akce opravy pojezdových drah a výměny nástupních mostů. Pro letiště samotné to byla stavba dosti komplikovaná jelikož omezila kompletní provoz mezi prsty B a C což znamené uzavření cca 7-8 odbavovacích ploch pro samotná letadla. Tuto situaci ale bravurně vyřešili skvělým plánováním při přidělování odbavovacích ploch pro letadla (slengově STOJÁNKY) a cestující tak ani nepostřehl, že se něco děje.

REK_HJ_3

Do této akce jsme se zapojili celkem dvěma časosběry, ale nebylo to tak jednoduché jak by se zdálo na první pohled. Výběr místa odkud budeme celou stavbu snímat jsme měli omezený a vztahoval se pouze na sloupy, které osvětlují pojezdové plochy. Těch jsou po celém letišti snad stovky, nicméně v našem prostoru jich je pouze desítka a to ještě na špatné straně. Do záběru jsme potřebovali dostat nejen rekonstrukci, ale také fakt, že se jedná o stavbu na letišti. Takže jsme měli ve finále na výběr pouze ze dvou variant a to sloupy které se nacházejí naproti terminálům a z nichž je výhled na celé okolí a ještě je zde zachována jasná lokalizace stavby.

Další trable jsme měli s upevněním na sloup, potřebovali jsme se dostat do výšky aspoň 15 metrů a zrovna zde mají sloupy průměr kolem 70 cm, takže pořádný macek. Vyřešili jsme to držáky na míru za pomocí skruží a dalšího montážního materiálu. K tomu nám pomohli místní elektrikáři, kteří se nejen podíleli na pravidelných kontrolách, ale také nám dotáhly až k časosběru zdroj pro napájení.

REK_HJ_4

Průběh celého sběru byl hladký až na závěrečné dny, kdy se do zařízení pustila námraza a ledovka, která způsobila námrazu přímo na objektivu. Bylo to již po celé rekonstrukci a několik dní před sundáním, takže to celý projekt nijak neovlivnilo. Zařízení jsme kontrolovali každých cca 14 dní, kdy jsme společně s elektrikáři za pomocí plošiny vyšplhali ke stroji a kompletně prohlédly a odstraňovali případné závady (uvolněný kabel, dotažení šroubů držáku). Zařízení zde bylo nainstalováno do prosince 2014.

1.1.2015 aktualizace

Aktuálně projekt i nadále pokračuje záznamem přestavby stojánky 14, která bude opatřena jako jediná v ČR 3 nástupními mosty a bude moci odbavovat největší dopravní letoun světa Airbus A380. Aktuálně do Prahy létá hned několik společností, které provozují tento typ a určitě do budoucna využijí možnost při případné změně letounu na lince.

ostatni-no-reg-not-specified-praha-ruzyne-prg-lkpr

Na fotografii provizorní řešení během nasazování nástupního mostu. Ukotvení pomocí lana bylo nezbytné, jelikož prosincový vítr dosahoval rychlosti 80km/h.

Timelapse_standing14

3 Comments 1.7.2014

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

Můžete používat následující HTML značky a atributy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

  • Pretty section of content. I just stumbled upon your weblog and in accession capital to assert that I acquire in fact enjoyed account your blog posts. Anyway I will be subscribing to your feeds and even I achievement you access consistently fast.

    Odpovědět
  • Hello, this is a good website. I love it. Please notify me when you have more update.

    Odpovědět
  • Thanks for the post. awesome!

    Odpovědět